شهدا

شهید امیرحسین ناظم زادگان

شهید والا مقام و مجاهد فی سبیل اللّه

امیرحسین ناظم زادگان

 در تاریخ 28/6/1343 در شیراز متولد شد. امیر حسین با عصاره ی مهر و مهربانی مادری پاک دل و مهربان و پدری متدین، تربیت و پرورش می یابد. وی از همان دوران ابتدایی، با هوش و ذکاوتی سرشار، ذهن و زبان خود را به پرسش و پرسشگری پرورش می‌دهد.

 تحصیلات راهنمایی را با مطالعه ی کتاب‌ها و مطالب روشن‌گر اسلامی غنا می‌بخشد و سطح آگاهی‌هایش را ارتقا می‌دهد.

 امیر حسین، در دوره ی انقلاب نیز از جبر و جور رژیم پهلوی آگاهی می یابد و در برابر فریب و نیرنگ حکومت نظامی شاه، با نوشتن شعارهای معترضانه بر ضد عمال طاغوت بر دیوارهای شهر، به پا می‌خیزد.

با شکل گیری انقلاب اسلامی هم چنان خستگی ناپذیر در راه اهداف مقدس انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و با عضویت در گروه مقاومت بسیج یکی از مساجد، وظیفه خود را به نحو احسن به جا می‌آورد.

 در سال 1361 راه جبهه را در پیش گرفت و به جمع رزمندگان میدان های دفاع مقدس پیوست.

 اوایل مهر ماه سال 1361 در دانشکده ی فنی دانشگاه کرمان، در رشته ی معدن پذیرفته می‌شود و تلاشی تازه را در عرصه ی کسب علم و دانش آغاز می‌کند و در تابستان سال 1362 به عنوان دانشجو، دوره‌ی کارآموزی نقشه برداری فرودگاهی را در جنوب کشور به پایان رساند.

 امیر حسین عاشق بی قرار از طلب  و اراده ای که داشت  هم چون دفعات قبل  با شیفگی تمام در اسفند ماه سال 1364 شبانه از کرمان به شیراز مراجعت کرد و با کسب اجازه از پدر ومادر، راهی جبهه های  حق علیه باطل شد. ولی این سفر را نه برای بازگشت که برای سیر به سوی معبود آغاز نمود و در جبهه ی  فاو سجده عاشقانه را در زیر باران آتش و گلوله به جا آورد و در حالی که هم چون مولایش ابالفضل العباس (علیه السلام)  برای رزمندگان آب رسانی می‌کرد در تاریخ 30/1/1365 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است