پیام ها و بیانیه ها

بیانیه حضرت آیت الله سید علی محمد دستغیب خطاب به آیات عظام و حجج‌اسلام ٩٧/١٢/٢٨

بسمه تعالی

قال الله تبارک و تعالی: إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ (سوره محمد، آیه۷)
چنانچه خداوند را یاری کنید، خداوند شما را یاری می‌کند و قدم‌هایتان ثابت و استوار می‌ماند.

 

حضور محترم آیات عظام در قم ، نجف و سایر شهرستان‌ها و حجج‌ اسلام در هر مکانی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شما ‌بحمدالله در سایه انقلاب اسلامی که به رهبری یک مرجع ممتاز و اهل معرفت مرحوم امام خمینی و به فداکاری مردم ایران مقام مرجعیت در جهات دینی و دنیایی مردم را در دست دارید. که البته توجه دارید آسایش شما و همه مردم در سایه جان‌بازی هزاران شهید و معلول و صبر و بردباری خانواده آنها بوده و هست.

امّا انتظار آنها که رفتند و آنها که هستند چه بوده و چه هست؟

اول از همه عمل به قرآن و سنّت در تمام جهات.

دوم: فداکاری مسؤولین برای مردم از جهت دین و دنیا؛ ازجهت دینی متخلق بودن به اخلاق اسلامی و از جهت دنیایی گذشت از مادیات برای مردم.

سوم: صداقت و امانت در مواجهه با مردم و کارهای آنان.

چهارم: تحمّل در برابر نصیحت‌ها، اعتراضات و احیاناً در جوابگویی عاقلانه و محترمانه.

پنجم: پرهیز از تعریف و تمجید‌های آنچنانی که موجب فساد‌های فردی و اجتماعی می‌شود.

ششم: افراد صالح و متعهد و آشنا به امور برای پست‌های مختلف وجود دارند و احتیاج به اینکه یک‌ نفر چند پست داشته باشد نیست و چه بسا یک ‌نوع بی‌اعتنایی به آنها باشد و قهراً مورد اعتراض.

هفتم: یاد‌آوری این معنا که علمای دین ـ‌آنطور که شنیده شده‌ـ از جهت مادّی سعی می‌کردند همردیف طبقه پایین جامعه باشند و مخارج زندگی آنها از راه خمس و سهم امام علیه‌السلام یعنی زائد بر مؤونه کسبه و تجار اداره می‌شد که همان را هم به فقرا و مستمندان کمک می‌کردند.

هشتم: بارها تذکر داده شد که نظارت استصوابی در مورد انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی و ریاست جمهوری به معنای رأی محصور و محدود به‌ نظر چند نفر از آقایان است امّا مثل اینکه آن وحی منزل است و اعتراض به هر‌نحوه ممنوع و مطرود است.

نهم: علت دین‌گریزی جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها چیست؟ ممکن است عدم تطابق گفتار و عمل بزرگان و اولیای امور باشد! ممکن است فقر اجتماعی با آن‌همه ثروت نهفته در سرزمین زرخیز ایران! ممکن است طرد و حصر نخبگان و فرهیختگان صادق و مورد علاقه مردم بخصوص جوانان باشد!

دهم: شنیده شده فساد اخلاقی از هر نوع بخصوص در بین جوانان رو به‌گسترش است که یک علت آن فقر اجتماعی است و اهل اطلاع بارها تذکر داده‌اند و خطرات آن را گوشزد کرده‌اند.

یازدهم: گفته می‌شود اتحاد داشته باشید، وحدت رمز پیروزی است، آری امّا تحقق این معنا به عمل می‌باشد که از جمله آنها برای مثال در حال حاضر احتیاج به رئیس قوه قضاییه‌ای داریم که محبوب مردم باشد همانند آیت‌الله سید محمد موسوی خویینی که سال‌ها در خدمت انقلاب و همراه با امام امت و مردم بود، همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شخص محترم و مقبول جامعه اسلامی حضرت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای سید محمد خاتمی است. البته اگر اغراض شخصی جهت اتحاد کنار برود، تا دید مردم نسبت به چهل‌سالگی نظام واقع‌بینانه باشد.

عزیزان:

جایگاه شهدا نزد پروردگار صاحب شرع محفوظ، امّا اگر اصلاح جامعه با اجرای قرآن و سنّت شروع شد ارواح آنها کمک‌کار خواهند بود و اگر بی‌اعتنایی گردید ارواح شهدا بی‌اعتنا و حتی در غضب بوده و سرانجام خوبی نخواهد بود. بیایید و این ایام نوروز را که آمیخته با اعیاد دینی است مردم را خوشحال کنید و امیدوار، یک قدم بردارید و آن آزادی بی‌قید و شرط محصورین از جمله آقایان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین کروبی و میرحسین موسوی و خواهر رهنورد و همچنین زندانیان سیاسی که سال‌ها در زندان به سر می‌برند و دلجویی از امثال حجت‌الااسلام‌و‌المسلمین سید محمد خاتمی می‌باشد. به امید آن روز.

السلام علینا و علی عبادالله الصالحین

سید علی محمد دستغیب
١٣٩٧/١٢/٢٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است