اخبار

پیام حضرت آیت‌الله سیّد علی‌محمد دستغیب پیرو حادثه پیش آمده در گشت ارشاد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ…
خداوند در سوره توبه آیه ۷۱ می‌فرماید: مؤمنین و مؤمنات دوستان و یاوران یکدیگرند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند…

در کشور ایران که مردم آن مسلمان و دوستدار أمیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب و یازده فرزند او یعنی ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌باشند و امروز که اربعین امام سوم حسین‌بن‌علی علیه‌السلام است می‌بینیم که چگونه برای زیارت او و یاد و خاطره عاشورا به سوی کربلا رفته و بر سر و سینه می‌زنند و همچنین در شهرهای ایران بخصوص مشهد مقدس چگونه عزاداری می‌نمایند که همه به معنای این‌است‌که ما اسلام و قرآن و احکام آن‌را دوست می‌داریم؛ و به زبان حال و قال می‌گویند ما حکومت اسلام که توسط مرحوم امام خمینی ره پایه‌گذاری شد و میزان را رأی مردم قرار داد قبول داریم.
ما آدم‌های ساده و صاف بوده و می‌خواهیم راستگو باشیم و متقابلاً حکومت هم به ما راست بگوید و دوست می‌داریم که همه ما در حکومت شریک باشیم و منحصر به عدّه خاص نباشد، و ما مردم مسلمان ایران که دوستدار مولا علی و فرزندان او هستیم می‌دانیم که یکی از احکام مسلّم اسلام که قرآن بر آن گواه است حجاب و پوشش سر و بدن زنان است در مقابل نامحرم و ورود در بین مردم بدون آرایش، و نیز می‌دانیم که از جمله احکام قرآن امر به معروف و نهی از منکر است با شرایط آن، و می‌دانیم که امر به معروف و نهی از منکر بر همه مردم مسلمان واجب است و منحصر به گروه خاصّی نیست. پس چرا بعضی خانم‌ها آشکار و لجوجانه به این حکم الهی (حجاب) مخالفت نموده و بعضاً شدّت به خرج می‌دهند؟
علت آن صادق نبودن با مردم است، به اضافه فقری که اکثریت جامعه را فرا گرفته.

خلاصه خبر درگذشت خانم مهسا امینی که در گشت ارشاد امر به معروف و نهی از منکر اتفاق افتاد و مخالفین به نظر خودشان بهره شایانی بردند به همه رسید.

آقایان محترم توجه داشته باشند دنیا برای هیچ‌کس نمانده و نخواهد ماند، بهتر است آقایان منشور مرحوم امام خمینی رحمه الله که مردم را صاحب اصلی انقلاب می‌داند بخوانند و عمل کنند و اینگونه نباشد که حکومت دست عدّه خاصّی باشد. به هر صورت پیشنهاد می‌شود در این قضیه آقایان بالا از خانواده فرد تازه‌گذشته دلجویی کنند و برنامه امر به معروف و نهی از منکر را با تبلیغات وسیع که همراه با مهر و محبت است به عهده مردم مسلمان بگذارند و آنها را از ابراز هر گونه خشونت بر حذر دارند.

در پایان به خانواده مرحومه امینی تسلیت گفته و صبر و اجر برای بازماندگان آن مرحومه از خدای متعال خواستارم.

والسلام.

سید علی محمد دستغیب
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ مطابق با اربعین امام حسین علیه السلام

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است