شهدا

طلبه شهید کرامت اله قربانی

 

طلبه شهید کرامت اله قربانی 1

معلم قرآن

شهید حجّه‌الاسلام کرامت اله قربانی

کرامت اله قربانی در سال 1344 در شهرستان کازرون (استان فارس) در یک خانواده متوسط اما سرشار از عشق به اهلبیت (علیهم السلام) پا به عرصه وجود گذاشت. کرامت اللّه از همان دوران کودکی مظلوم، اما شجاع بود. رفتار سرشار از محبّت و قلب بسیار رئوف و مهربان او علاقه‌ی همه اطرافیان را به خود جلب کرده بود. در سه سالگی، خانواده از کازرون به شیراز عزیمت کردند. از کودکی علاقه‌ی زیادی به درس خواندن و آموختن داشت و در مدرسه‌ی مهدیه شیراز با شهید علیرضا زارع آشنا شد و در سال 56 و 57 در جریان انقلاب اسلامی ‌قرار گرفتند و با پیروزی انقلاب در شکل گیری و جمع جوانان انقلابی همت گماردند.

 در سال سوم دبیرستان بود که جنگ تحمیلی شروع شد و روح مجاهد و از خود گذشته کرامت اللّه با گذشت تمام، درس را رها کرده و رو به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نهاد، در چندین عملیات از جمله عملیات بیت المقدس شرکت کرد.

 سحر خیزی، انس با قرآن و حفظ احادیث وتلاش درجهت بالا بردن سطح معلومات اسلامی جوانان در مسجد و رزمندگان از خصایص بارز اخلاقی ایشان بود.

شعارنویسی روی دیوار و ترسیم تابلوهای زیبایی را که همراه با یار با وفای خود شهید عارف علیرضا زارع از خود بر جا گذاشته‌اند نشان از روح لطیف و خلّاق این دو یار صدیق دارد.

 بعد از عملیات بیت المقدس، از ناحیه سر و چشم مورد اصابت ترکش قرار گرفت که بعد از بهبودی هجرت خود را به میدان علم و عمل در حوزه‌ی علمیه‌ی ابوصالح«عج» شیراز شروع کرد و در کنار دروس حوزوی به عنوان معلم پرورشی در یکی از مدرسه‌های مستضعف نشین شروع به تعلیم فرزندان عزیز آن منطقه کرد. در سال 1364 به عنوان معلم دینی و قرآن انتخاب گردید هرچند، چند ماهی بیشتر با این عزیزان نبود ولی تمام شاگردان جذب اخلاق و رفتار وی شده بودند.

عشق شهید گرانقدر قربانی به هدایت نسل جوان با آن اخلاص بالا با قدرت و جاذبه‌ای که داشت از او محبوبی در بین جوانان ساخته بود. چنان‌چه همه شاهد بودند که در روز تشییع پیکر پاک این شهید نوجوانان و شاگردان وی شعار می‌‌دادند: قربانی، قربانی راه خدا شد، او معلمِ جان و روح ما، دوست مهربان، شهادتت مبارک.

عشق به امام (ره)  در وجودش موج میزد. و این شیفتگی او را فدایی راه آن پیر و مراد کرده بود. در سن 19 سالگی با یک خانواده مذهبی و دینی پیوند برقرار کرد ولی هنوز فرزند خود را ندیده بود که به فیض عظمای شهادت نائل گردید و دوستداران خود را در غمی شگرف فرو برد و به عهد الهی خود با همسفرش شهید علیرضا زارع وفا کرد و رفت تا همراه همیشگی یک‌ دیگر باشند.

روحش شاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است