شهدا

طلبه شهید محمّد رضا سلطانی‌نژاد

 

طلبه شهید محمّد رضا سلطانی‌نژاد 1

اسوه تقوا

طلبه شهید محمّد رضا سلطانی‌نژاد

محمّدرضا سلطانی نژاد در آذرماه سال 1345 در شهرستان شیراز به‌دنیا آمد. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانید و پس از اتمام دوره راهنمایی تا دوم دبیرستان ادامه‌ی تحصیل داد و در عین حال از انجام فعالیّت‌های تبلیغی و فرهنگی غافل نبود و مدّتی را در کتابخانه مسجد جامع به انجام فعالیّت‌های فرهنگی مشغول بود. محمّدرضا در اولین روزهای تشکیل بسیج به عضویت این نهاد مردمی ‌درآمد و با فراگیری فنون رزمی، آمادگی بیشتری جهت حراست از انقلاب اسلامی پیدا کرد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و به عنوان امدادگر در جبهه‌های جنوب مشغول خدمت گردید و در عملیات شکوهمند رمضان نیز شرکت نمود. پس از بازگشت. روح پر عطش محمّدرضا او را به پای مکتب امام صادق (علیه السلام)  کشاند و با ورود به حوزه‌ی علمیه‌ی ابوصالح«عج» شاگردی مکتب حضرتش را در محضر حضرت آیت اللّه سیّد علی‌محمّد دستغیب«مدظله‌العالی» شروع کرد. هر چند که سلوک این شهید بزرگوار در کنار دیگر دوستان هم رزمش در این حوزه‌ی علمیه‌ دوسالی بیشتر طول نکشید و بی‌تابی این عاشق دلباخته او را دوباره به جبهه‌های نبرد کشاند در اواخر فروردین ماه 65 به جبهه‌های نور علیه ظلمت عزیمت نمود و در منطقه هفت تپه بر اثر بمباران وحشیانه هواپیماهای عراقی، مجروح گردید و پنج روز بعد در تاریخ 28/2/1365 در یکی از بیمارستآن‌های اهواز به شهادت رسید و بدین‌سان به قافله خونین شهدا پیوست. آخرین دلنوشته‌های این شهید بزرگوار در شب عملیاتِ قبل از شهادت چنین است:

«سفارش من تقوی است، پاک باشید تا عزیز شوید. در این عمر کوتاه، من سختی‌هایی کشیدم به خاطر غیر او (خدا)، برای من گریه نکنید وگرنه شما را حلال نمی‌کنم، انگیزه‌ای که باعث می‌شود اگر خدا بخواهد در راه او کشته شوم از برکت شهادت برادر حمیدرضا افشار است. اگر بگوییم حالا بهتر است، او همین‌طور کشته شده، درست نیست. شهادت او باعث شد من به حرکت درآیم، استغفار کنم و دعا کنم که خدایا شهادت در راه خودت را نصیب من گردان. خدای رحمت کند او را که پاک به دنیا آمد و پاک از دنیا رفت. در حالی می‌‌نویسم که امشب عملیات است، نمی‌دانم ساعت مرگم چطور می‌‌میرم. امیدوارم که خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند.»

سخنی با آقای دستغیب:

«ای استاد عزیز (حضرت آیت اللّه سیّد علی‌محمّد دستغیب) ما را از دعای خیرتان فراموش نکنید، خدا رحمت کند آقای دستغیب بزرگ را که به حقّ، بنده خدا بود و عمری را در ریاضات شرعیه گذراند، حال از شما می‌‌خواهم که در نماز شبتان مرا فراموش نکنید.

 و السلام. محمّدرضا سلطانی نژاد  21/2/1365»

 

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است