شهدا

شهید مسیح اللّه رجبی

 

شهید مسیح اللّه رجبی 1

شهید والا مقام و مجاهد فی سبیل اللّه

مسیح اللّه رجبی

مجاهد شهید مسیح اللّه در ماه مسیحایی فروردین در سال 1340 در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

هوش، استعداد و نبوغ فوق­ العاده­اش از همان دوران ابتدائی اطرافیان را متوجه استعداد درخشان او کرد، لذا همراه با تحصیل از کلاس سوم دبستان  زبان انگلیسی را می­خواند.

 شهید رجبی از همان دوران اولیه تحصیل تا پایان دبیرستان همواره شاگردی ممتاز و نمونه بود، ولی با این همه محضر درس معرفت و اخلاق اسلامی حضرت  آیت اللّه سیّد علی‌محمّد دستغیب «مدظله‌العالی» در مسجد قبا(آتشی‌ها) را ترک نمی‌کرد. چرا که این دیدار نه برای شنیدن پیام انقلاب که برای شنیدن کلام الهی بود که جان او را آشنای انوار آسمانی می‌کرد.

 با شروع انقلاب فعالیت‌های مذهبی او رنگ جدّی تری به خود گرفت و اغلب اوقات کتاب‌های مذهبی را مطالعه می‌کرد و در این راه تشویق پدر از جمله عوامل موثر در طی نمودن این راه بود. او کم کم فعالیت‌های خود را در دبیرستان آغاز کرد و سعی کرد در محیط دبیرستان هم اثر بگذارد و دیگر جوانان و دوستان را هم با آن یافته خود آشنا سازد.

بعد از دبیرستان در کنکور شرکت کرد و با رتبه­ی ممتاز در رشته پزشکی دانشگاه شیراز قبول شد. در کنار تحصیل در دانشگاه  فعالیت‌های سیاسی و مذهبی خود را در آن فضای علمی ادامه داد، در جریان انقلابِ فرهنگی و باز پس گرفتن دانشگاه از نیروهای منافق همراه با دیگر دانشجویان شرکت داشت.

 بعد از تعطیلی دانشگاه  با دکتر شهید فقیهی  همسنگر شده بود و فعالیت‌های چشمگیری می‌نمود. شهید رجبی در آن زمان به عضویت سپاه پاسداران در آمد، و بعد از مدتی از طرف سپاه مأموریت یافت که به جزیره خارک برود، مسیح اللّه عاشق و شیدایِ دیدار دوست، همواره آرزوی شهادت می‌کرد و خیلی نگران بود، از این‌که به شهادت نرسیده.

در روز هفدهم شهریور سال60 از پدر و مادر، خواهران و همسرش خداحافظی نمود و عازم جبهه نبرد شد، و این مقدمه ای بود بر سال‌ها  انتظار که  در تاریخ 5/7/60 در جبهه آبادان به پایان رسید و در این روز مسیح اللّه با استشمام بوی مسیحایی مولای بی سرش حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام) دعوت حق را لبیک گفت و رفت تا بر سر سفره‌ی خان کرم حضرتش روزی خور قدسیان باشد. 

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است