شهدا

شهید محمود عبداللّه زاده دهقان

شهید والا مقام و مجاهد فی سبیل اللّه

محمود عبداللّه زاده دهقان

محمود عبداللّه زاده دهقان در اردیبهشت ماه سال 1341، در شیراز و در خانواده ای دوست دار اهلبیت (علیهم السلام) پا به عرصه وجود، نهاد و از دامان پاک مادر شهد شیرین عشق به اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام)را نوشید دوران تحصیل را تا دبیرستان دنبال کرد و این ایام مصادف با انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)  بود روح سرشار از محبت او به ندای حضرت امام خمینی (ره)  لبیک گفته و در مراسم راهپیمائی و تظاهرات دوران انقلاب تا زمان پیروزی شرکت  جست. به دنبال وقوع جنگ تحمیلی از طرف رژیم آتش افروز بعث عراق مشتاقانه به جبهه های نبرد رو آورد. و این سفر معنوی ایشان را در طلیعه ای از نور وارد کرد به نحوی که  با عشق تمام  مدت 18 ماه پی در پی در تمامی جبهه ها از سرپل ذهاب گرفته تا دزفول و عین خوش و شلمچه حضوری گسترده و فعال داشت. محمود فردی بسیار گشاده  رو و خوش برخورد بود. با اطرافیان با مهربانی رفتار می نمود. و از لحاظ اخلاقی نمونه یک مومن بود. در اطاعت از  پدر و مادر و مشورت کردن با آنان نماد فرزندی دوست داشتنی  بود و از تندی و عصبانیت با آن ها به شدت پرهیز می کرد. سادگی  محمود در طول زندگی مخصوصاً در برگزاری مراسم ازدواج منش علی گونه او بود. انس به تلاوت قرآن  و به خصوص  سورهای یس، الرحمن و واقعه از حالات خوش محمود بود که در وصیت نامه اش هم به این مساله تاکید می کند. و این صفا در شب زنده داری های او نور باطنش را به رخ اهل محبت می کشید.

موقع  نماز حالتی بسیار متواضع داشت همچنین با سوز و گداز خاص دعاهای کمیل و توسل را می خواند و بقیه همسنگرانش را در جبهه منقلب می کرد.

ولی سوز و گدازهای محمود در رسیدن به لقای حضرتش  در تاریخ 22/12/63 در  شرق دجله با اصابت ترکش راکت هواپیماهای مزدور عراقی به ناحیه سر، به پایان رسید و روح عاشق او را عاشقانه به سوی معبود پرواز داد. و سر در دامان حضرت ابا عبداللّه الحسین (علیه السلام) هم چون علی اکبر حضرتش با فرقی خونیین ندای حق را لبیک گفت. و در آخرین لحظات در وصیتی به اهل خانواده از رفیقان راه خود می گوید:

« از استادان عزیز و سروران خودم حاج سیّد علی محمّد دستغیب و سیّد علی اصغر دستغیب تمنا دارم مرا ببخشند و بر سر جنازه ام حاضر شوند نماز بخوانند، امیدوارم که با این کارشان موجب نجات من از آتش  و خشنودی خداوند بزرگ را فراهم آورند.»

دوستان عزیز به دنبال قرآن بروید و سعی کنید به سخنان امام گوش فرا دهید همانا سخنان امام  از قرآن و سنت اهل بیت: است سخنان آیت اللّه منتظری را اطاعت کنید زیرا به حق ایشان امید امامند.

از برادران ذیل خواهشمندم اگر از دست این حقیر ناراحتند مرا ببخشند و به بزرگی خودشان از سر خطاهایم درگذرند…برادران مسجد آتشی ها و مسجد فتح و مسجد تقوی یزد و همچنین برادران حفاظت شیراز و یزد. والسلام محمود عبداللّه زاده دهقان

روحش شاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است