پیام ها و بیانیه ها

بیانیه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی‌محمّد دستغیب ١٣٩٧/٢/٢٠

 

بیانیه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی‌محمّد دستغیب ١٣٩٧/٢/٢٠

 

بیانیه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی‌محمّد دستغیب ١٣٩٧/٢/٢٠ 1 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ (آیه۵۴،سوره آل‌عمران)

هدف از خلقت انسان، بندگی خداوند که نتیجه آن شناخت او است؛ وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ -ای- لیعرفون (آیه۵۶،سوره ذاریات)
(من جن و انس را خلق نکردم مگر آنکه بندگی مرا کنند) که در تفسیر آمده است «تا مرا بشناسند» و به‌همین منظور پیامبران الهی و ازجمله خاتم آن‌ها محمّد‌بن‌عبد‌اللّه صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌آله مبعوث شدند. همه آمدند تا بشر را به اخلاق انسانی و کرامت الهی و شناخت خداوند راهنمایی نمایند. خداوند پیغمبر اسلام را به همراه کتاب آسمانی «قرآن مجید» فرستاد و آنچه را که لازمه پیشرفت فرد و جامعه است در این کتاب قرار داد و تبیین و توضیح آن را بر عهده اوصیاء او تحت عنوان «سنّت» گذاشت و بسیاری ازمردم به‌ این قرآن وسنّت عمل کردند و نتیجه گرفتند.
مخفی نباشد رسول خدا محمّد‌بن‌عبد‌اللّه صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌آله مأمور به تبلیغ و رساندن بود وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ، که در این راه متحمّل زحمات بسیار گردید و صبر کرد تا مردم به‌تدریج لذّت عمل به این قرآن و سنّت را چشیدند و کرامت انسانی خود را شناختند، و امروز دنیا متوجّه عظمت این قرآن و عظمت پیغمبر گرامی اسلام و عظمت اوصیاءِ او از‌جمله امیر‌المؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام گردیده، و دانسته که اگر مردم آگاهی به حقیقت این دین پیدا کنند مشتاقانه آن را قبول کرده و به آن عمل می‌نمایند؛ لذا مستکبران جهان تمام سعی خود را گذاشته‌اند تا با مکر و حیله وانمود کنند قوانین بر‌گرفته از قرآن و سنّت برای اداره فرد و جامعه کافی نیست، امّا اراده خداوند بر این تعلّق گرفت که مردی الهی از نسل این پیغمبر، عالم و عامل به‌نام حضرت آیت اللّه العظمی سید روح‌اللّه‌ الخمینی رضوان‌اللّه‌علیه قیام کند تا دنیا را متوجه سازد اسلام دین کاملی است که فرد و جامعه را تأمین می‌کند. مردم ایران مشتاقانه ندای آن بزرگوار را شنیدند و به آنچه او می‌گفت و می‌خواست که غیر از قرآن و سنّت نبود عمل کردند و نتیجه گرفتند.

مردم ستم‌دیده دنیا چشم امید به این انقلاب دوخته و انتظار رهایی خود را و آمدن نور اسلام ناب را نوید می‌دادند که خمینی بزرگ از آن تعبیر به صدور انقلاب می‌کرد و منظورش این بود: که مردم ستم‌دیده دنیا که لگد‌مال رؤسای تجاوزگر از‌جمله سران متجاوز آمریکا هستید ببینید که ما خود را از برکت عمل به قرآن و سنّت آزاد کردیم شما هم می‌توانید این کار را بکنید.
آن مرحوم بارها می‌گفت: مردم شما انقلاب کردید و شما صاحب این انقلاب هستید خودتان حافظ انقلاب باشید و مبادا عقب‌نشینی کنید و فکر کنید که ما آقا‌بالاسر از کشورهای دیگر می‌ خواهیم خود آقای خود باشید در انتخابات شرکت کنید شایستگان و متخصّصان متعهد را انتخاب کنید و تا با هم هستید و پیوسته به قرآن و سنّت می‌باشید پیروزید.
بعضی هم آمدند و خود را جا زدند ـ امثال بنی‌صدر ـ و امام رحمه اللّه هم در عین اینکه آن‌ها را می‌شناخت امّا سخنی نگفت تا بالأخره خود را ظاهر کردند و گفتند: که ما بدون پشتوانه خارج نمی‌توانیم زندگی کنیم، و مردم آن‌ها را و همفکران آن‌ها را بیرون راندند. با شدت گرفتن فشار تحریم‌ها علیه ایران اسلامی، پس از سال‌ها پیشنهاد مذاکره وتوافقنامه مطرح گردید مشروط به اینکه ایران اسلامی از انرژی هسته‌ای استفاده غیر‌صلح‌آمیز نداشته باشد. آمدند و بررسی کردند و در سازمان ملل معلوم شد که ایران برنامه ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. توافقنامه برجام تصویب گردید و از‌جمله سران کشورهای غربی و آمریکا امضا کردند.

طبق توافق، کشور جمهوری اسلامی ایران به قول خود وفا کرد و نشان داد که تابع اسلام است و اسلامِ عزیزِ ما و قرآن کریمِ ما می‌گوید: «به عهد خود وفا کنید.» و ما به عهد خود وفا کردیم و بر آن خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران فریاد می‌زند که ای مردم دنیا ببینید آنکه بنای تجاوزگری دارد سران ستمگر آمریکا هستند، ای مردم دنیا ما می‌خواهیم آزاد و زیر سایه قرآن و سنّت زندگی کنیم این سران آمریکا هستند که می‌خواهند دنیا را زیر چکمه‌های ظلمِ خود پایمال و مردم دنیا را چپاول کنند و به فقر بکشانند تا خود مرفّه و فَربه زندگی کنند.
امّا شکر خدای را که ملت عزیز ایران بعد از چهل سال به تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و سر‌افرازی در دنیا می‌درخشد، به تمام اهل عالم اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران آمده است تا احکام الهی و خواست رسول‌اللّه صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌آله را که همان تحقق عدالت و امانت و صداقت و تعهد همه‌جانبه و متوقف کردن بی‌قانونی‌ها و خلاف شرع‌ها و رعایت کردن حقوق مردم و خارج شدن از جمود و بی‌منطقی و بی‌انصافی است تحقق پیدا کند؛ تا خود انتخاب کنند و از مستکبران رهایی یابند. چون خداوند حافظ مؤمنان متدیّن و مردمان صالح وخیرخواه می‌باشد.

در خاتمه تذکر به این معنی لازم است که کتاب آسمانی ما قرآن عزیز در آیات مختلف به ما هشدار داده که مبادا از کافران و یهود و نصاریٰ پیروی کنید و خود را کاملاً در اختیار آن‌ها بگذارید امّا روابط با آن‌ها را ممنوع نکرده و از‌جمله در آیه ۱۱۳ سوره هود می‌فرماید: وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ؛ یعنی رکون به ظالم نکنید که آتش شما را خواهد گرفت. و در تفاسیر در معنای «رکون» آمده: «لا تَمیلوا فی شَیء مِن دینکُم؛ در دین خود به آن‌ها میل نکنید» و نیز آمده: میل کردنِ به آن‌ها که مورد نهی است داخل شدن در ظلمِ آن‌ها و اظهار رضایت به ظلمِ آن‌ها و اظهار دوستی عمیق که موجب تبعیت از آن‌ها شود، می‌باشد امّا وارد شدن بر‌ آن‌ها و ارتباط داشتن که موجب دفع شرّ آن‌ها شود مشکلی ندارد. (تفسیر مجمع‌البیان جلد۴ صفحه۳۰۶)

سید علی‌ محمد دستغیب
١٣٩٧/٢/٢٠

 

 

منبع:حدیث سرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است