پیام ها و بیانیه ها

بیانات مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب در جلسه هفتگی تفسیر قرآن، ۹۸/١٠/۰۴

بسم الله الرحمن الرحیم

?هنگامی‌که امام خمینی رحمه‌الله ندای اسلام و مظلومیتِ آن را سر داد، بی‌دینی و فرار از آن اکثریتِ مردم را فرا گرفته بود و مساجد از دین‌داران خالی بود، فقر و فلاکت در چهره مردم ایران ظاهر بود، دستگاه شاه و کارگزاران نهایت سعی خود را اعمال می‌کردند تا وانمود کنند که کشور در امنیت کامل و همه در رفاه و آسایش به سر می‌برند و خود و عُمّالش مسلّح به مدرن‌ترین اسلحه‌ها بودند.

?ساواک در تمام گوشه و کنار مملکت رخنه کرده ‌بود، اما مردم ناگهان بیدار شدند و فطرت خداجوی آنها حرکت کرد و به ندای یک مرجع وارسته که صدق از او ظاهر بود پاسخ دادند و گروه‌گروه خود را فدای اسلام و آزادی از اسارت کردند و او هم قول صادقانه داد که با پشتیبانی این مردم فقر و فلاکت را ریشه‌کن می‌کنیم و مبانی وی عمل به قرآن و سنّت بود. علمای صادق و فداکار همانند شهدای محراب و بهشتی‌ها و امثال آیت الله نجابت و همچنین مردم صادقانه آمدند و لذّت اسلام را چشیدند و بیگانه فرار کرد و هر‌چه سعی نمود از جمله منافقین سعیِ آنها به جایی نرسید و همه امیدوار از آینده خوب و رفاه کامل و عدم وابستگی به هیچ قدرتی. بارها امام می‌فرمود ولی‌نعمت ما مردم‌اند. جوان‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس با صدق و صفا و چهره‌هایی شاد سعی در تحصیل علم داشتند هر چند تقریباً هر روز مواجه با جنازه شهدا می‌شدند اما امید همراه با سعادت دنیا و آخرت از چهره‌ها نمایان بود؛ ولی امروز می‌بینیم دین‌گریزی در همه‌جا فراگیر، مساجد غالباً از جوان‌ها خالی، امید و آینده خوب کم و فرار بزرگان بسیار، فقر در جامعه از جهات مختلف فرا گرفته، غالباً به امید آینده خوب و یا وحشت از خدای ناکرده چیزهای دیگر از کشور خویش هجرت می‌کنند؛ عمل به قرآن و سنّت خیلی کم‌رنگ، ظهور صدق و صفا بسیار کم و غالباً توجهات به اخبار خارجی، علما و مراجع در جوامع مختلف مورد توهین، اما هنوز آقایان بزرگوار حاضر نیستند به نصایح ناصحین گوش کنند. بزرگواران شورای نگهبان لبه تیغ را در زمان انتخابات تیزتر می‌کنند؛ به‌طوری که امروز کمتر افرادی که دفاع صحیحی از مردم بکنند حاضر نیستند برای مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی نمایند و یا اگر بنویسند معلوم نیست احتمال قبولی از شورای محترم نگهبان را داشته باشند؛ و فرداها چه کسی نامزد رئیس جمهوری خواهد شد، آیا رأی مردم دخالت دارد؟ از نظر مردم مشکوک است. متأسّفانه هنوز وضع جریانات سال ۸۸ مبهم مانده و رسیدگی منصفانه نشده.

?اغتشاشات اخیر چرا پیش آمد؟ چه اشخاصی بودند، آیا همان که رهبر محترم انقلاب فرمودند، همه اراذل و اوباش بودند؟ و چگونه شد که در وقت نسبتاً طولانی آن همه جنایت پیش آمد؟ و آن کشتارها از ناحیه چه کسانی بود و سؤال‌های دیگر که مبهم است. بعضی مسئولان امنیتی می‌گویند منتظر پیدا شدن اغتشاشات دوباره باشید. مبهم است یعنی چه؟

?راه منحصر است به صدق و صفای مسئولین، کار مردم به دست مردم و عمل واقعی به قرآن و سنّت و اجرای دقیق قانون اساسیِ پیش از رحلت امام و گوش دادن به سخنان ناصحین.

?بحمدالله هیچ احتیاجی به جایی نداریم؛ غیر از خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام تکیه‌گاهی نداریم. حرف‌های بنده از سر دلسوزی برای خون شهدا و مردمِ خوب و البته آقایان بزرگوار است تا خدای نکرده در خطر قرار نگیرند.

و من الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است