شهدا

شهید علی اصغر رسائی نژاد

شهید علی اصغر رسائی نژاد

شهید علی اصغر رسائی نژاد 1

علی اصغر رسائی نژاد در سال 1343 در خانواده مذهبی متولد شد پس از گذراندن دوران ابتدائی و راهنمائی در هنرستان مشغول به تحصیل شد. انس شهید با دائی    اش (شهید علی اکبر رستمی) عامل اصلی تحریک و حضور او درمبارزات انقلابی وآشنایی با این گونه مجالس بود. آن  چنان که در مجالس و مساجد و در راهپیمایی ها در صفوف تظاهرکنندگان حضور فعال داشت و لحظه  ای آرام نمی  گرفت و طبق رسالت و وظیفه همیشه در تشییع جنازه   شهداء انقلاب  و تظاهرات بر علیه رژیم خصوصاً در زمان حکومت نظامی و جریان مسجد نو (شهدا) در سال 57 و درگیری مسجد حبیب در روز عید غدیر شرکت فعال داشت. علی اصغر برای حرکت و پیشبرد انقلاب اسلامی که به رهبری پیری فرزانه و عارف الهی رهبری می  شد از همه  ی وجود عشقانه جانفشانی می  کرد و شهادت علی اکبر رستمی در آغازین روزهای انقلاب این عزم و اراده را رنگ و بوئی رشادت گونه داد و اگر حرکتی داشت فقط به عشق حضرت امام خمینی (ره)  و راه نورانی او بود.

 

لذا در کمک به مجروحین  پیش قدم بود، در کمک به مردم ستم دیده از رنج طاغوت بی تابانه ایثار می  کرد و شب وروزی برای او نبود مثل کسی که خبر دارد توقفی در این نشئه ندارد و باید از این وقت کم بهره زیاد ببرد.

با شروع جنگ تحمیلی بی تردید خود را به جمع رزمندگان سپاه اسلام رساند و با گذراندن دوره های آموزش نظامی عازم جبهه غرب شد وچهار ماه در آن منطقه  ی پر خطر و زحمت بود.  پس از بازگشت از جبهه به عنوان عضو رسمی سپاه شروع به فعالیت کرد. ولی  قفس تنگ شهر و دوری از دیگر رزمندگان  روحِ در پرواز اصغر را آزرده کرده بود و این بار عازم جبهه جنوب شد و با شرکت در عملیات پیروزمندانه  ای درتاریخ 28/6/60 در دهلاویه و سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با خون سرخ خود شاگردی محضر حضرت ابا عبد اللّه  را با سر بلندی اثبات کرد. 

روحش شاد

 

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است