شهدا

شهید حمیدرضا فرخی

 

شهید حمیدرضا فرخی

 

حمیدرضا در 28 مهر ماه 1341 به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری مهربان پرورش یافت از همان کودکی  با فراگرفتن قرآن کلام نور، دل و جان را آشنایی کلام حضرتش نمود. در همان دوران کودکی به همراه پدر بزرگوارش مشرف به زیارت بیت اللّه الحرام و مُحرِم به احرام عمره مفرده‌ و زیارت مدینه منوره گردید. حاج حمید رضا فرخی دوران مختلف تحصیل را به ترتیب پشت سر گذاشت و سرانجام با دریافت مدرک دیپلم از دبیرستان خوارزمی شیراز به این دوره از تحصیل نیز پایان داد.
او که دوران پرشکوه انقلاب با پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره)  و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی های ضد رژیم حضوری فعال داشت.

 بعد از انقلاب نیز در نهاد مقدس سپاه پاسداران مشغول به کار شد و پس از مدت کوتاهی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام گردید. شور و شوق عارفان‌های که از حنجره آسمانی او بیرون می‌آمد فضای ملکوتی جبهه را از عطر نوای خوش توسل و کمیل معطر می‌ساخت.
شهید فرخی در مدت زمان حضور در جبهه در عملیات های متعددی از جمله عملیات بدر شرکت کرد و جسم شریفش بارها آماج تیر و ترکش دشمن بعثی قرارگرفت.

وی علاوه بر مسئولیت‌های خطیری که در جبهه به عهده داشت در پشت جبهه نیز در زمینه ورزش و کوهنوردی همتی بلند برای صعود به قله های بلند داشت. حمیدرضا با صعود به بلندی کوه‌ها پیمودن کوه‌های ایمان و انسانیت را تجربه می‌کرد و در این امر مهم با خودسازی، خود را به خدا نزدیک‌تر می‌کرد. دوستان کوهنورد او خاطرات بسیاری از ایمان راسخ این شهید بزرگوار را به یاد دارند. در هنگام کوهنوری به محض رسیدن به اولین قرارگاه فوراً به نماز می ایستاد و در بعضی از  قله های پوشیده از برف که سرما بیداد می‌کرد، او از چادر استراحت خارج می‌شد وضو می‌گرفت و با حالتی متواضع به نماز می‌پرداخت.

حمیدرضا نسبت به اساتید خود احترام فوق‌العاده‌ای قائل بود و همیشه در مقابل آنان خاضع و فروتن بود از طبیعت و جلوه های الهی بهره‌های معنوی می‌برد و می‌گفت:

«من از کوهستان درس شجاعت و پایداری ‌آموخته‌ام.»

گروهی از کوه‌نوردان را جهت اعزام به جبهه تشویق نمود و اسباب اعزام ایشان را فراهم نمود.

مدتی فرماندهی آموزش نظامی نیروهای بسیج را عهده دار شد. ولی خود مثل یک بسیجی در کنار دیگر رزمندگان مشغول به رزم بود.

تأیید اخلاقی و معرفتی مادر فداکار که عمری را در تربیت فرزندان خود تلاش کرده بود تا آنان را جوانانی غیور و حسینی بار آورد با آشنایی فرزندانش به محفل انس و ارادت به حضرت ابا عبداللّه الحسین (علیه السلام) یعنی مسجد قبا(آتشی‌ها) حق این مادر را  به حمیدرضا و محمّدرضا( برادر شهیدش) به کمال رساند و همراهی با استاد اخلاق و مربی الهی حضرت آیت اللّه سید علی‌محمّد دستغیب«مدظله‌العالی» سرمایه‌ای شد تا این دو جوان با توشه‌ای مظاعف راه الهی خود را طی نمایند. و این محبت و دوستی  پس از شهادت دو شهید گرانقدر این خانواده مستحکم بود تا روزی که مادر بزرگوار در قید حیات بود حلقه دوستی و محبت خود را با ایشان قطع نکرد.
و در روز بیست و ششم اسفند 1363 درعملیات بدر وعده وصال شهید گرانقدر فرا رسید و  با اصابت گلوله تانک دشمن به سنگری در جنوب دجله روح بلند شهید حاج حمید رضا فرخی عاشقانه به دیدار دوست شتافت.

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است