شهدا

دانشجوی طلبه شهید علی اصغر(محسن) فرح بخش

 

دانشجوی طلبه شهید علی اصغر(محسن) فرح بخش 1

عالم مجاهد

دانشجوی طلبه شهید علی اصغر(محسن) فرح بخش

 در شامگاه روز بیست و چهارم مرداد ماه سال 1343 در خانواده‌ای مؤمن و متعهّد به اسلام، فرزندی به دنیا آمد که نام او را علی اصغر نامیدند، لکن او را محسن صدا می‌کردند. از همان کودکی به واسطه‌ی فطرت پاکش که برگرفته از دامان پاک مادری با ایمان و پدری با تقوا بود، روح مطهّرش با نغمه‌های الهی آشنا گردید.

تحصیلات را تا اخذ مدرک دیپلم در رشته‌ی اقتصاد دنبال کرد، سپس وارد دانشگاه الهیات مشهد گردید و در خلال تحصیل در حوزه‌ی علمیه به کسب معارف اسلامی پرداخت. وی در مدّت زمان بین اخذ مدرک دیپلم تا ورود به دانشگاه در سنگر معلّمی در مدرسه‌ی بیضاوی در ناحیه‌ی یک آموزش و پرورش به تدریس علوم دینی مشغول بود. در طول تحصیل در انجمن اسلامی مدارس و در نهادهای انقلاب اسلامی به فعّالیت می‌‌پرداخت. وی از نظر اخلاقی بسیار متین و مهربان و از لحاظ علمی مورد توجه اطرافیان بود به گونه‌ای که از راهنمایی‌ها و ارشادات ایشان کمال استفاده را می‌‌بردند.

در برخورد با افراد، جنبه‌های مختلف را رعایت می‌‌نمود و با شرکت در جلسات قرآن و نمازهای جماعت و دیگر جلسات و انجام فرایض دینی خصوصاً واجبات و هم‌چنین مستحبّات، رابطه‌ی خود را با خدای خویش مستحکم می‌‌نمود.

در اوج پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به طور مستمر در راهپیمایی‌ها شرکت می‌‌نمود. با شروع جنگ تحمیلی آموزش‌های لازم را فرا گرفت و بیش از شش مرتبه به جبهه اعزام شد.

محسن عاشق خدا و پیرو مخلص حضرت امام (ره) ، دانشجوی حقیقت جو و طلبه‌ی طالب حق بود و همین بود که زندگی کردن را با الهام از سرور شهیدان آموخت و مرگ را هم چون آن سرور و سالار عاشقانه در آغوش کشید و در یک رویارویی قهرمانانه در کوه‌های حاج عمران پس از رشادت‌های فراوانی که از خود به جای گذارد در یک مبارزه‌ی تنگاتنگ در تاریخ 24 / 2 / 65 به شرف شهادت نائل گشت و پیکر پاک و مطهّرش برای مدّتی در کنار صخره‌های آن منطقه به جا ماند تا این که در تاریخ 3 / 4 / 66 پس از انتقال به شیراز درکنار دیگر دوستانش آرام گرفت.

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است